|
Benediktas XVI
inia XVIII pasaulins ligoni dienos proga
2010 m. vasario 11 d.
Mieli broliai ir seserys,
Vasario 11-j, per liturgin Lurdo Šv. Mergels Marijos minjim, Vatikano bazilikoje bus veniama XVIII Pasaulin ligoni diena. Laimingai sutapo, kad t dien taip pat minimos Popieikosios sveikatos apsaugos darbuotoj sielovados tarybos krimo 25-osios metins. Tai papildomas motyvas dkoti Dievui u iki iol nueit keli sveikatos apsaugos tarnybos sielovados srityje. Nuoirdiai viliuosi, jog is minjimas suteiks prog dar didiadvasikiau ir uoliau tarnauti ligoniams ir visiems, kurie jais rpinasi.
Per kasmetin Pasaulin ligoni dien Banyia nori plaiu mastu atkreipti banytins bendruomens dmes sielovados tarnysts reikm dideliame sveikatos apsaugos tarnybos lauke. Ši tarnyst sudaro integrali Banyios misijos dal, nes ji priklauso paiai iganomajai Kristaus misijai. Jis, dievikasis Gydytojas, „vaikiojo, darydamas gera ir gydydamas visus velnio pavergtuosius“ (Apd 10, 38). I jo kanios, mirties ir prisiklimo slpinio mogikoji kania gyja prasm ir viesos pilnatv. Dievo tarnas Jonas Paulius II savo apatalikajame laike Salvifici doloris tai nuvieia iais odiais: „Kristaus aukoje mogikoji kania pasiek savo kulminacij. Drauge ji buvo perkelta visikai nauj matmen ir nauj tvark: ji buvo susieta su meile, ta meile, <…> kuri net i kanios kuria gr, lygiai kaip ir aukiausias pasaulio Atpirkimo gris buvo pasiektas Kristaus kryiumi, i kurio ir toliau nuolat srovena. Kristaus kryius tapo gyvojo vandens srovi altiniu“ (18).
Viepats Jzus, prie grdamas pas Tv, per Paskutin vakarien pasilenk nuplauti apatal koj, tuo i anksto parengdamas aukiausiam meils aktui ant kryiaus. Šiuo gestu jis paragino savo mokinius engti jo meils, dovanojamos maiausiesiems ir labiausiai jos reikalingiems, logik (plg. Jn 13, 12–17). Kiekvienas krikionis, sekdamas jo pavyzdiu, yra aukiamas kaskart i naujo vairiomis gyvenimo aplinkybmis igyventi palyginim apie gailestingj samariet, kuris jo pro plik alikelje palikt leisgyv mog ir jo pasigailjo; „Jis prijo prie jo, upyl ant aizd aliejaus ir vyno, aptvarst jas; paskui, ukls ant savo gyvulio, nugabeno ueig ir slaug j. Kit dien jis isim du denarus, padav ueigos eimininkui ir tar: „Slaugyk j, o jeigu ileisi k viraus, sugrs a tau atsilyginsiu“ (Lk 10, 33–35).
Pasakojimo pabaigoje Jzus sako: „Eik ir tu taip daryk!“ (Lk 10, 37). Šiais odiais jis kreipiasi taip pat mus. Jzus ragina mus pasilenkti prie io pasaulio keliuose sutinkam daugelio ms broli ir seser kno ir sielos aizd; jis padeda mums suprasti, kad su priimama ir kasdien igyvenama Dievo malone ligos ir kanios patirtis gali tapti vilties mokykla. I tikrj, kaip raiau enciklikoje Spe salvi, „mog gydo ne kanios vengimas, ne bgimas nuo jos, bet gebjimas kani priimti bei per j brsti, vienijantis su Kristumi, kuris su begaline meile kentjo, atrasti joje prasm“ (37).
Jau Vatikano II Susirinkimas atkreip dmes svarbi Banyios uduot rpintis mogikja kania. Dogminje konstitucijoje Lumen gentium skaitome: „Kristus buvo Tvo pasistas „neti gerosios naujienos vargdieniams, paguosti t, kuri irdis sugrudusi“ (plg. Lk 4, 18), „iekoti ir gelbti, kas buvo prauv“ (Lk 19, 10). Taip ir Banyia apgaubia meile visus, kuriuos slegia mogikoji silpnyb; maa to, vargdieniuose ir kenianiuose ji atpasta savo vargdienio ir kenianio Steigjo atvaizd ir stengiasi palengvinti j dali, siekdama juose patarnauti Kristui“ (8). Banytins bendruomens humanitarinis ir dvasinis veikimas ligoni ir kenianij labui per imtmeius reiksi vairiomis formomis, taip pat institucinmis sveikatos apsaugos struktromis. ia noriau priminti staigas, tiesiogiai valdomas vyskupij arba kilusias i vairi vienuolij didiadvasikumo. Tai yra vertingas paveldas: „Meil, idant galt bti tvarkinga bendruomenin tarnyba, turi bti organizuota“ (enciklika Deus caritas est, 20). Prie 25 metus kurta Popieikoji sveikatos apsaugos darbuotoj sielovados taryba yra Banyios rpinimosi sveikatos apsauga dalis. Man norisi pridurti, kad dabartinmis istorinmis ir kultrinmis slygomis matomas dar didesnis poreikis, kad Banyia dmesingai ir plaiai dalyvaut paddama ligoniams, taip pat visuomenje gebt veiksmingai perteikti Evangelijos vertybes, siekiant apsaugoti mogikj gyvyb visose vystymosi fazse, nuo prasidjimo iki natralios pabaigos.
ia noriau priminti Vatikano II Susirinkimo pabaigoje paskelbt ini vargams, ligoniams ir keniantiesiems. Susirinkimo tvai rao: „Visi jauiantieji sunki kryiaus nat, verkiantieji, <…> neinomi keniantieji, gykite drsos: esate Dievo karalysts, vilties, laims ir gyvenimo Karalysts mylimieji. Esate kenianio Kristaus broliai ir, jei norite, drauge su juo gelbjate pasaul“ (Enchridion Vaticanum, I, n. 523, p. 313). I visos irdies dkoju monms, kurie „kasdien tarnauja ligoniams ir keniantiesiems“, kad „Dievo gailestingumo apatalavimas vis veiksmingiau atsiliept moni lkesius ir poreikius“ (Jonas Paulius II. Apatalikoji konstitucija Pastor bonus, 152).
Šiais Kunig metais mano mintys krypsta ypa jus, mieli kunigai, „ligoni tarnai“, Kristaus, kuris turi pasiekti kiekvien kanios paenklint mog, uuojautos enklai ir rankiai. Raginu jus, brangs kunigai, kad negailtumte pastang jais rpindamiesi ir juos guosdami. Laikas, praleistas alia t, kurie patiria ibandymus, pasirodo ess vaisingas malone visiems kitiems sielovados aspektams. Galiausiai kreipiuosi jus, brangs ligoniai, ir praau, kad melstumts ir aukotumte savo kanias u kunigus, idant jie ilikt itikimi savo paaukimui, o j tarnyst bt apsti dvasini vaisi ir naudinga visai Banyiai.
Su iais jausmais meldiuosi u ligonius ir jiems padedanius asmenis, praydamas Marijos Ligoni Sveikatos motinikos globos, ir i irdies suteikiu visiems apatalikj palaiminim.
I Vatikano 2009 m. lapkriio 22 d., Jzaus Kristaus Visatos Valdovo ikilm
_____________________
„Banyios inios“, 2010 sausio 18, Nr. 1. |